Friday, August 14, 2009

RAKAMAN VIDEO BERKAITAN TAKAFUL ETIQA

IKLAN ETIQA DI TV


INSURANS KONVENSIONAL HARAM



** MAKLUMAT TAMBAHAN:- Keperluan insurans/takaful dalam kehidupan.


Berdasarkan kepada kajian yg dibuat oleh Life Insurance Malaysia Research Association (LIMRA), sepanjang hayat manusia, seseorang itu memerlukan sebanyak 7 polisi sepanjang hayatnya. Ia meliputi aspek untuk perlindungan, kesihatan, pelaburan, pendidikan dan juga simpanan.

Populasi yang mempunyai perlindungan insurans di Malaysia hanya 25% daripada 26 juta rakyatnya (yang kebanyakan dari kaum bukan-bumiputra). Berdasarkan jumlah ini, boleh dikatakan kesedaran terhadap keperluan serta kepentingan insurans/takaful di Malaysia masih rendah. Di Singapura sebanyak 100% yang memiliki polisi, secara purata 1 orang 1 polisi dan Jepun sebanyak 150%, iaitu 1 orang memiliki lebih daripada satu polisi.

Bagi muslim, ulama telah menghasilkan takaful sebagai alternatif untuk insurans konvensional. Ini bagi mengelakkan unsur-unsur yang tidak halal dalam insurans. Al-Takaful adalah dari perkataan Arab Kafala yg bermaksud UNTUK MEMBANTU atau MENJAMIN. Maka ETIQA TAKAFUL adalah hasil usaha-sama dan MAYBANK BHD.
TAKAFUL SARJANA -PENDIDIKAN

TAKAFUL MESRA


TAKAFUL WARISAN



TAKAFUL PRIMA


TAKAFUL MEDICAL CARD



No comments:

Post a Comment